zondag 19 oktober 2014

Communicatiebeleid: Insight + Challenge


Insight

De filmpjes van Euro Millions kent iedereen; een man die doet alsof hij een mens is met een normaal leven, maar eigenlijk zwemt hij in het geld. De afzender van de commercial is Euro Millions. Euro Millions wil de mensen overtuigen om mee te doen aan Euro Millions; ze willen dat iemand dit leven ook gaat hebben. Het insight is dat de mensen kunnen dromen van dure zaken. Euro Millions helpt hierbij door extreem grote geldbedragen te loten. 



Challenge 


Een aantal jaren geleden wou iedereen Heelys hebben. Het waren de zware schoenen waarmee je kon rond glijden op straat, in huis, overal! Bijna iedereen had Heelys, je kwam het overal tegen op straat. Heelys bestaat nog steeds en het concept is nog steeds niet veranderd. Iedereen wil nu fijne schoenen hebben, maar Heelys blijft zware schoenen maken. Dit is naar mijn mening verouderd. 

Doordat ze hun concept nog steeds niet veranderd hebben, zijn ze niet actief bezig met de sector waarin ze aanwezig zijn. Het is nochtans cruciaal om mee te evolueren met de trends zodat je een winstgevend bedrijf kan blijven. 



Heelys zou eens een opknapbeurt moeten krijgen en meer inspelen op de modetrends: fijnere vorm, mooiere kleurencombinaties maken, ... Heelys zou ook wat meer reclame moeten maken als ze nog steeds succesvol willen zijn. De reclame-uitingen moeten gericht zijn naar hun doelgroep. Dit zijn vooral jongeren, ze moeten hen op de juiste manier bereiken. 
Heelys heeft nog veel werk om er voor te zorgen dat ze weer een hype worden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten